zondag 28 juni 2009

Sporten gezond?..The Continuing Story

Na de verrekte bandjes heb ik besloten dat mijn hardloop-perikelen een doodlopende weg zijn ingeslagen.Maar op het fietszadel voel ik me meer op mijn plekkie.Ik heb ooit voor een prikkie een oude Giant mountainbike gekocht en dat gele fietsje komt nu heel goed van pas. Hier in de omgeving kwam ik al vaak van die groene borden tegen met verschillende routenummers. Dat blijkt dus een heel routenetwerk te zijn voor de fiets waar je van "knooppunt" naar "knooppunt" fietst.Elk knooppunt heeft een eigen nummer. Zo kan je dus zelf een route uitstippelen waar je de borden volgt met het nummer van het knooppunt wat je wilt bereiken. Zo kom je toch op plekken die erg de moeite waard zijn en die je waarschijnlijk nooit zou vinden als je gewoon een plattegrond gebruikt.


Zo ben ik op een zondagmorgen al eens over de dijk naar Doornenburg gefietst met Kasteel Doornenburg als leuke site om nog eens terug te keren.(ik hoorde later dat de serie "Floris" hier ooit is opgenomen) Ook de terugweg langs "De Linge" was de moeite waard.En ook de andere kant van de dijk op is het mooi fietsen.Via de dijk bij Slijk-Ewijk en dan door het dorp en links ,heb ik een mooie recreatieplas ontdekt met mogelijkheden om te zwemmen, roeien, go-carten en er staan zelfs 2 tippie's aan de rand van het water.

Zo leer ik deze mooie omgeving een beetje kennen en het doel is -voor nu -om een keer op de fiets naar Ede te rijden(en ook weer terug)
Maar zo ver is het nog niet,daar moet ik nog effe wat meer voor trainen.

grtjs Silly

Geen opmerkingen: