vrijdag 26 augustus 2011

Zwak,ziek en misselijk

Mijn Urkie is ziek. En nu eens echt. Tuurlijk bij tijd en wijlen heeft ie wel eens wat...en klaagt ie in het kwardraat.Want ook Urk is hierin en echte vent.Bijvoorbeeld bij last in zijn schouder denk hij gelijk aan een slijmbeursontsteking,bij pijntjes in zijn arm denk hij aan hartproblemen maar nu heeft ie echt eens wat.
Wat een onschuldige verkoudheid leek ,werd begin vorige week,na een bezoek aan de huisarts, opgeschaald naar een lichte longontsteking. Gevolg: een antibiotica-kuurtje en pilletjes tegen de hoest.
Nu denk je natuurlijk dat mijn Urkie die gelegenheid niet onbenut zou laten om gelijk in horizontale toestand te gaan,maaarrr wat schetst mijn en ieder verbazing..? Hij werkte gewoon door. Echt waar en dat terwijl tuti mondo zegt dat rust het beste medicijn is,ging Urk gewoon aan het werk
...in gezeschap van zijn koortaanvallen en benauwende hoestbuien.

Toch ..eind vorige week begon het kwartje te vallen. Nadat mevrouw Vos en heur menneke in de winkel was voor een 'nieuwe box veur mien man',en mevrouw Vos verklaarde dat Urk toch een erg eigenwijs mannetje was, is hij eindelijk zaterdag thuis gebleven. En nadat hij zich zondagavond volledig moest afdrogen omdat ie zeiknat van het zweet was,heeft ie toch maar weer een bezoekje aan de dokter gebracht.

Je raad het al,die heeft de lichte longontsteking 'ge-upgrade' naar een volleerde longontsteking,en een receptje voor een stevige antibioticakuur en een enkeltje bedrust.
Dus nu ligt mijn menneke al bijna een week veel (heel veel) te slapen en de uurtjes dat ie wakker is brengt ie door met klagen. Klagen over de bijwerkingen (hoofdpijn buikpijn.misselijk),klagen over gebrek aan aandacht en klagen over teveel aan aandacht.
Oftewel.. mijn dramaqueen begint een heel klein beetje op te knappen...Al vind ie zelf dat het nog echt niet gaat..

Het is een hele beproefing zo'n zieke zeikerd maar ik boor nog maar even een bronnetje geduld aan...samen met die fles wijn die ik vanavond aan ga boren.

CU


1 opmerking:

anny zei

Anny.wat was mijn keltje ziek . maar nu is hij er weer bovenop. dankzij zijn geliefde. Dat hij veej klaagd is een gewoonte, het spreekwoord luid dan ook .Klagende mensen geen nood. ik groet u