zaterdag 9 januari 2010

Sneeuwduinen ?


Buiten is de gevoelttemperatuur rond de MIN 15 graden en zorgt "stuifsneeuw" voor "sneeuwduinen".(voor mij nieuwe woorden die we mogen noteren voor "nieuwe-woorden-ranglijst-2010") Arme Urkie moet straks nog uit Boxmeer komen (glijden??) Ik hoop dat ie weer veilig thuis komt.Dit is de tijd van koude voeten in je laarzen,lopende neus in je sjaal,afspraken moeten afzeggen omdat er een fikse sneeuwbui op komst is,ruiten krabben en vooral goed opletten dat je niet op je plaat gaat tijdens het rondje met het hondje.
Ik zou graag een winterslaap willen instellen.Zo vanaf half december... heerlijk onder het dubbele dekbed,lekker warm ,lepeltje lepeltje liggen (maar dan wèl met je partner en niet met het schildpad van de buurman of zo..)en dan ...als het April begint te worden, langzaam ontwaken, helemaal uitgeslapen zijn, er supergoed uit zien omdat je zoveel geslapen hebt, geen wallen meer onder de oogjes,de overtollige kilootjes heb je in je winterslaap op verbrand, je zit weer perfekt in je vel, en "on top of it all"....de kou is verdwenen en de lente is in volle gang!
Soms kan ik best jaloers zijn op sommige dieren.
Best aardig hoor, zo'n sneeuwbuitje op zijn tijd.Het is goed voor de natuur en als het altijd mooi weer is neem je het ook maar voor lief. Maar na 1 a 2 weken sneeuw is het voor mij wel weer genoeg en kan de rest van mijn portie naar Fikkie (of naar Boris...als ie interesse heeft..) Geef mij maar een graadje of 25,de geur van bloesem in je neus,rosé-tje in de zon,zonder jas naar buiten,blote voeten in de teenslippers,terrasje pikken en een kort rokje wat danst rond mijn heuppies.
La Dolce Vita ,zeg maar.
Ik droom nog even verder op mijn kussen..... met daarnaast de Bisolvon binnen handbereik ,mijn kop vol snot en ijskoude tenen. Nog even geduld,Silly...

Geen opmerkingen: