zaterdag 12 december 2009

Te veel keuze

Het is bijna Kerst in huize Pijlpunt te Easterwood en Silly mag haar mobiele telefoonabonnement alweer verlengen. Eigenlijk was ik net een beetje gewend aan het SuperNova-toestel van Nokia en nu moet ik me alweer gaan verdiepen in de verschillende toestellen.

Ok,ik wil nu graag ook Internet (net als Urk) want ik wil wat meer gaan "twitteren" en m'n email kunnen checken vanaf de telefoon. En ik ben erachter dat ik ook overal en altijd leuke foto's wil kunnen maken met het ding (wie me kent kan de volgende conclusie trekken: mijn eisenpakketje voor wat betreft de mobiele telefoon is in de jaren wel wat uitgebreid.Ik had hem "vroeger"niet eens aan staan omdat ik hem alleen had om te bellen bij motorpech o.i.d.)

Maar even terug naar mijn luxe-probleem...er is zo veel keuze en er zijn ook zoveel mensen die hun ervaringen over hun toestel delen met de wereld zodat er altijd wel minpunten aan zo'n toestel zitten.En nu wil ik eigenlijk ook niet te veel( of niets) bij betalen voor zo'n "smartphone" dus ik loop al de hele week te speuren op de verschillende vergelijkingssites.
Wordt het weer een Nokia of terug naar Samsung? Of zal ik eens een ander merk proberen? Wil ik met "Touchscreen" of met gewone toetsen? Wil ik een "Slide" of weer terug naar een gewone telefoon? Wil ik Zwart of een andere kleur? Hoeveel "megapixel" wil ik op de camerafunctie? Welk Abonnement ga ik er dan bij kiezen? Blijf ik bij Hi of zal ik ergens anders gaan "shoppen"?Wil ik weer een 1-jarig abonnement ,dan moet ik volgend jaar weer aan het werk maar kan wel weer een nieuwer toestel uitkiezen.(Tenminste als ik dan nog kan kiezen) Of zal ik -tegen Urk z'n advies- een 2-jarig abonnement pakken zodat ik voorlopig effe klaar ben?

H-E-L-P !

Leuk hoor die "gadgets" alleen wordt mijn hoofd er zo vol van.
Gelukkig heb ik tussen Kerst en Oud/Nieuw lekker vrij,dan kan ik nog even verder puzzelen. Vroeger pakte ik een 1000-stukjes-puzzel uit de kast als ik wilde puzzelen, nu kan dit ook al met de telefoon.

Om mijn hoofd wat leger te maken heb ik vanmiddag de kerstboom opgetuigd. Ja je ziet het goed, na jaren van afwezigheid is zijne groene stekeligheid weer terug in Syl d'r huiskamer.Wel eentje van bescheiden afmeting maar we zijn hier allemaal van bescheiden afmeting in huis dus dat past prima.Boris slaakte een diepe zucht toen ik begon met de lampjes-verdeling en lag al snel te slapen.Waarschijnlijk kan hij zich nog van vroeger herinneren hoe gefrustreerd ik altijd ben als de boom niet meewerkt aan mijn idee van een perfekte verdeling van lichtjes,ballen en slingers.Nu is die boom een natuurproduct dus natuurlijk (leuke woordspeling) doet ie niet aan perfekte styling en dergelijke,dus ook vanmiddag heb ik geworsteld om er nog iets redelijks van te maken.

Urk haalt nog wat snoepgoed voor in de boom maar dan is het wat mij betreft wel klaar.
Kunnen we er mooi 2 weken mee door.En mijn hoofd is nu leeg,net als mijn maag trouwens dus ik ga maar eens wat koken...

Tot de volgende keer maar weer...
x

1 opmerking:

Unknown zei

Goeiemorgen Syllie.
Je hebt een mooie boom.Fijne dag en liefs Mamsie.